fredag 20 november 2015

Snart är det dax.....

Ja nu är det bara några veckorn kvar tills vi flyttar in, japp jag har varit dålig på att uppdatera men nu under hösten har de jobbat med allt inomhus, dragit alla rör, ledningar, elektricitet, byggt rummen på andra våningen, putsat o målat väggarna, kaklat badrummen och nu håller de på att lägga klinkergolv på hela nedervåningen förutom vårt sovrum.

Vi har valt heltäckningsmattor i alla sovrummen och i vår walk in closet, det har kommit tillbaka mer o mer och jag tycker det blir sååå mysigt med heltäckningsmatta, barnen har fått välja färger själv ;)  i allrummet och garderoben där uppe kommer vi ha parkett i ek, trappan är ek så det passar bra.

Ytterbelysningen är nu igång och tända, ser jättefint ut.

De har dragit alla rör mm från poolen så nu ser trädgården ut som en lerhög, det har ju regnat en hel del på nätterna med den senaste tiden ;)

Det har installerats fiber i hela byn och härom dagen höll ett företag på att asfaltera alla hål de grävt i byn o jag gick fram till dem o frågade om de asfalterar hos privatpersoner med och det gjorde de så jag fick telefon nr till deras chef, så nu ska vi asfaltera garage uppfarten med inom kort. De flesta har stenbeläggning på sina uppfarter men både Todd o jag gillar inte när man ser ogräset mellan stenarna vilket bara är en massa extra arbete så vi är lite bekväma så det blir asfalt.

Vi har funderat mycket på vad vi ska ha runt trädgården, staket, buskar eller vad men det återkommer jag med när vi bestämt oss, har lite förslag som vi tänker på ;) 



Ovanvåningen där trappan ska vara och ett av sovrummen

Sovrum 3 och 4 som vi kallar dem ;) 

Allrum

Rum 1 och 2 


Trappan ska vara rakt fram och ett badrum till höger


Utsikt över hästhagen


Vår fina röda dörr <3


Ytterbelysningen är på plats-Framsidan

Ytterbelysningen på baksidan

Kram Jessica <3
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar