lördag 5 september 2015

Bygget igång igen....



Byggarna hade några veckors semester så allt stod stilla ett tag men nu är de igång igen.

De har satt in fönster, lagt golvet på andra våningen, huset har blivit målat vitt och nästa vecka tror jag all isolering kommer.











Vi har haft fullt upp med att kolla på kök, golv, klinker, kakel, vitvaror och vi är lååångt ifrån klara....pust...det har varit många sömnlösa nätter.

Todd o jag har inte varit riktigt eniga om vilket kök vi vill ha, jag vill ha den lantliga stilen och han vill ha den stilrena blanka luckorna i köket.

Efter mycket om o men så har Todd gått med på mitt kök :)
Vi har inte beställt det än men tror nog det blir ett Epoq Fasett Vitt kök.


Det vi inte bestämt än är bänkskiva, vi gillar båda Ikeas Domsjö diskho men Epoq kök har en bänkskiva som även går ner i diskhon i samma färg o på sätt o vis gillar vi det med för man slipper kanter.




Golv har inte varit lätt, jag har hela tiden varit inställd på trägolv men har nu blivit övertygad om klinker, främst för att vi har 4 barn som kommer ha många kompisar som kommer bada i poolen, och jag vill inte ha ett blött trägolv om de behöver gå in av någon anledning, plus att det sliter inte lika mycket som ett trägolv gör så det blir klinker överallt på nedanvåningen förutom i vårt sovrum. 

Min man Todd är amerikan och gillar högblanka klinker golv som många i Usa har.......det är inte min favorit, jag ville först ha ett klinker som liknar trägolv men efter att ha sett en massa kök online o varit hemma hos folk så blir det nog detta golvet: Ett kalkstens klinker.


Jag vet det är många som tänker nu att all smuts o damm kommer att synas på svart golv men det får vi ta, är lite trött på alla ljusa trä/parkett/tarkett golv som alla har och vi har tittar mycket på foto och varit i hus med svart golv o det är faktiskt himla snyggt o stilrent tycker vi :)

Här är ett kök som Calle vår byggare har gjort i ett av sina hus han renoverar o jag tycker det är jättefint.vad tycker ni?

Det är Calle, Todd o vår son på fotona.




Ja jag har mycket mer att skriva för nu händer det så mycket men det blir mer om några dagar.

Ha en skön helg

Kram Jessica <3










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar